Tapu Müdürlüklerinden tapu kayıtlarını tespit etmek
Kamulaştırma dosyası oluşturmak
Kamulaştırma kararı aldırmak
Kamulaştırma kararından etkilenen insanlarla anlaşma zemini oluşturmak
Kamulaştırma işlerini amacına tahsis etmek
Kamulaştırma dosyalarını plan tekniği açısından incelemek
Kamulaştırma dosyasını, kamulaştırma mutabakat haritası ve hesabat cetveli açısından incelemek
Kamulaştırma dosyasını kadastral ve hali hazır harita yönünden incelemek
Kamulaştırma dosyasını röleve açısından incelemek
Kamulaştırma dosyalarını kamulaştırma mevzuatı açısından incelemek
İhdasen tescil olan parsellerin satış işlemlerini yapmak
Taşınmazlara ilişkin kot-kesit belgelerini hazırlamak
İmar Uygulaması ile ilgili ihale dosyası hazırlamak, ihale kontrolü ve hak ediş belgelerini düzenlemek
Plan ve hâlihazır harita üzerine parsel sınırlarını işlemek ve koordinat dönüşümünü yapmak
Arazide yol istikamet sınırlarını elektronik ölçme aletiyle belirlemek
Belediyeye ait proje çalışmalarına altlık teşkil edecek arazi kotlarının elektronik ölçüm aletiyle alımını yapmak ve bilgisayar ortamında plan-kote haritasını hazırlamak
Sayısal olmayan imar planlarını sayısal hale getirmek ve koordinat dönüşümünü sağlamak
Belediye, Hazine, Vakıf vb. kamu kurumlarına ait taşınmazların envanter bilgilerini hazırlamak, mülkiyet haritası oluşturmak
Hazineye ait taşınmazların imar planlarında yol, yeşil alan gibi umumi hizmetlere rastlayan kısımlarının 3194 sayılı İmar Kanunu gereğince bedelsiz devrine ilişkin işlemleri yapmak
Mahalle sınırlarına ilişkin değişiklik ve sınır anlaşmazlıklarında ilgili mevzuat çerçevesinde gerekli teknik incelemeleri ve yazışmaları düzenlemek
5 yıllık imar programı hazırlamak
İfraz-tevhit-ihdas-yola terk-parselasyon işlemlerini yapmak
İmar planı değişikliği işlerini yapmak
İmar planlarını arşivlemek
İmar planlarını askıya çıkarmak ve askıdan indirmek
Mevzii imar planı tekliflerini incelemek ve takip etmek
İmar planı hakkında diğer birimler, kamu kurum ve kuruluşları tarafından talep edilen bilgi ve belgeleri hazırlamak
Plan tadilatı kararlarının uygulanması işlemlerini takip etmek
Plan tadilatı taleplerini incelemek ve gerekli raporu hazırlamak
Haritaları arşivlemek
Kadastro ve Tapu Sicil müdürlüklerinden bilgi almak ve parselleri güncelleştirmek
Koordinat dönüşümü sağlamak
Harita üzerine parsel işlemek
Arazi tespit ve ölçüm işleri yapmak
Müdürlük tarife teklifi hazırlamak
İmar çapı tanzim işlemlerini yapmak
Arazi tespit ve ölçüm işlerini yapmak
Yol kotu tutanağı hazırlamak
Plan tadilatlarını imar paftalarına işlemek
İmar durumu tanzim işlemlerini yapmak
İskân belgesine esas teşkil edecek bina çekme mesafeleri ve bina başlangıç kotlarını arazide tespit etmek
Belediye Başkanı, ilgili Başkan Yardımcısı, İmar ve Şehircilik Müdürü ve başkanlık tarafından yetkilendirilmiş olan diğer personelin ve mevzuatın verdiği görevleri yerine getirmek
2. İmar ve Ruhsat Bürosu
İnşaat ruhsatı ve iskan ruhsatına ait istatistiki bilgileri ilgili kurumlara göndermek
İskan ruhsatına ilişkin işlemleri yapmak
Yapı ruhsatı tanzim işlemlerini yapmak
Kat vizesi işlemlerini yapmak
Temel vizesi işlemlerini yapmak
Tamirat ve müştemilat ruhsatı vermek
Kaçak inşaatları mühürlemek
Kaçak binalarla ilgili ceza ve yıkım işlemlerini yürütmek
Fenni rapor tanzimi yapmak
Gelir tarifelerine ilişkin işlemleri yapmak
İmar ruhsatı tanzim işlemlerini yapmak
İskan harç işlemlerini yapmak
İmar harç işlemlerini yapmak
Yapı kontrolü yapmak ve kaçak yapılar ile mücadele etmek
Yazılı veya yazısız bina tespitlerine gitmek ve rapor düzenlemek
Belediye Başkanı, ilgili Başkan Yardımcısı, İmar ve Şehircilik Müdürü ve başkanlık tarafından yetkilendirilmiş olan diğer personelin ve mevzuatın verdiği görevleri yerine getirmek.
3. Numarataj Bürosu
Kent rehberlerinin hazırlanmasına katkı sağlamak
Numarataj işlemlerini yapmak.
Gerekli görüldüğünde cadde ve sokak isim değişikliklerini Belediye Meclisine sunmak.
Belediye Başkanı, ilgili Başkan Yardımcısı, İmar ve Şehircilik Müdürü ve başkanlık tarafından yetkilendirilmiş olan diğer personelin ve mevzuatın verdiği görevleri yerine getirmek.
4. Kentsel Dönüşüm Bürosu
Belediye sınırları içerisinde 5993 sayılı yasa ile değişik 73.madde, 6306 sayılı yasa ve yönetmelikleri kapsamında Belediyemizce yapılacak çalışmaları yürütür.
Uzun dönemli kentsel tasarım proje ve programları hazırlar. Tespit edilmiş strateji, hedef ve politikalar doğrultusunda uygular ve aksayan yönlerine yönelik çözümler üretilmesini sağlar. Belediye adına takibini yapar.
Kentsel dönüşüm alanı içerisinde kalan alanların dönüşüm sürecinde; altlık haritalar ve diğer verileri temin eder. Faaliyet alanları ile ilgili ihtiyaca göre Kamu Kurum ve Kuruluşları ile irtibata geçerek görüşünü alır.
Yetki alanı içinde dönüşüm alanı olarak belirlenen alanlarda Hazine, il özel idareleri, kamu kurum ve kuruluşları, belediyeler ve vakıflar tarafından idare edilenler özel mülkiyette bulunanlar da dâhil her türlü arsa ve arazilerin ve bunların üzerinde bulunan bütün yapıların Kentsel Dönüşüm amaç ve programına uygun olarak iyileştirilmesi için uygulama ve programlar yapar.
Belediye sınırları içinde fiziksel, sosyal ve ekonomik olarak kente entegre olmayan bölgeleri belirleyerek, bu alanlarda öncelikli olarak kritik yoğunluklu, düzensiz gelişmiş ve afet riski taşıyan alanlardan başlayarak kentsel dönüşüm alanlarını tespit eder, önceliklendirir ve uygulama plan ve programlarını hazırlayarak uygulama imar planına işlenmesini yapar.
Kentsel dönüşüm alanı ile ilgili sorunların tespit eder, mülkiyet haklarının tanımlanmasını ve alana ait tüm verilerin elde edilerek analizinin yapılmasını sağlar.
Alanın dönüşümü sonucunda ortaya çıkacak projenin iktisadi değerinin belirlenmesi amacıyla, Kentsel Dönüşüm alanlarına ait hazırlanan projelerin değerleme raporlarını ve matematiksel paylaşım modelini hazırlar veya hazırlanmasını sağlar.
Yapılacak analiz çalışmaları sonrasında Proje alanındaki gayrimenkullerin değer tespitlerinin yapılmasını ve Arazi Kullanım Paftası ile Kentsel Kurgusal Tasarım Projelerinin hazırlanmasını ve gerekli görülmesi durumunda Proje Teknik Danışmanlık hizmeti alınmasını sağlar.
Kentsel dönüşüm proje alanlarında bulunan yapıların boşaltılması, yıkımı ve kamulaştırılmasında anlaşma yolunun bulunmasını sağlar.
Faaliyet konuları, donatı alanları ve diğer yatırım ihtiyaçları için; proje geliştirilmesi, arsa ve arazi düzenlemesi, yapım işlerinin gerçekleştirilmesi, toplu ortaklık ve proje ortaklıkları kurulması, finansal destek sağlanması ve yönetilmesi için kaynak ve model araştırması, yerli yabancı uzman ve destek kuruluşlarıyla çalışmalar yapılması, her türlü sınırlı ayni hak, şahsi hakların tesis ve devri, trampa ve mülkiyetin el değiştirilmesi de dâhil olmak üzere bu konuda yapılacak her türlü iş ve işlemlerin yapılmasını sağlar.
Deprem tehlikesi ve bölgenin diğer doğal riskleri sonucu kentsel dönüşümü zorunlu kılan nedenler için çözüme yönelik çalışmalar ve uygulamalar yapar ya da yaptırır.
Belediyenin Kentsel dönüşüm alanlarındaki tüm yapım faaliyetleri (altyapı, üstyapı, rekreasyon) ile ilgili avan, kesin ve uygulama projelerini, hazırlar veya hazırlatır, onaylar, yapar veya yaptırır.
Kentsel donatı elemanları ile ilçenin fiziksel kalitesini artıracak, kent estetik çalışmalarına yönelik kentsel tasarım projeleri ve hizmetlerini yapar veya yaptırır.
Kentsel dönüşüm ve TOKİ ile yapılan sözleşmeler doğrultusunda Belediye adına tescil olunan taşınmazların 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18.maddesi uyarınca tasarrufu ve değerlendirilmesi (satış, kira, takas, tahsis ve bunun gibi) hususunu Belediye Meclisine sunar, alınan meclis kararını ihale birimlerine iletir.
Her türlü “Kentsel Tasarım Rehberi“ ni ve benzer amaçlı kılavuz dokümanını oluşturmak
Kentsel Tasarım hizmetlerinin daha verimli ve etkin sunulması yönünde (AR-GE) araştırma ve geliştirme çalışmalarını yapar, projeler geliştirir ve uygular.
Belediyenin Kentsel dönüşüm alanlarındaki tüm faaliyetlerinin ihtiyaca göre diğer kamu kuruluşları tarafından yapılması durumunda protokoller hazırlar. Kontrollük ve denetimini yapar.
Belediyenin yapacağı kentsel dönüşüm ile ilgili tüm Yapım, Hizmet alımı, Danışmanlık hizmet alımı, ihale işlemleri ve kontrollük hizmetlerini(İhale dosyalarının hazırlanması, kontrollük, muayene ve kabul, kesin hesap işlemleri dâhil) yapar veya yaptırır.
Aciliyet arz eden hallerde müdürlük amacı doğrultusunda stratejileri ortaya koyar, yapılacak eylem planlarını saptar, hedef ve ilkeleri belirler, öncelikli ve acil proje geliştirme alanlarını saptar, geliştirilmesi veya kentsel tasarımı öncelik arz eden proje alanları için her ölçekte eş-zamanlı plan/ proje/ detay ve uygulama çalışmalarını belediye yetkisini kullanarak hazırlar veya hazırlatır, hayata geçinceye kadar takip eder ve neticelendirir.
Faaliyet konularıyla ilgili kaynak, model araştırma, plan, proje uygulama yapar, yerli yabancı uzman ve destek kuruluşlarıyla beraber çalışmalar yapar. Yurt içi ve yurt dışı konuyla ilgili inceleme ve araştırma gezileri düzenler.
Kalite yönetim sisteminin uygulanmasını sağlar, altyapı ve üst yapı bilgi sistemine kurulmasını sağlar, kentsel tasarım Ar-Ge çalışmalarını yürütür.
Müdürlük çalışmaları için Belediyenin ihtiyaç duyacağı fon hibe destek kredileri için ilgili mercilerin uygun formatlarında belediye için başvuru dosya ve taleplerini oluşturur ve takibini yapar.
Kentsel dönüşüm ve tasarım çalışmaları sırasında toplanan ve toplanacak bilgi ve döküm anların tasnifini yaparak uygun ortamlarda ve formatlarda arşivlenmesini sağlar.
Akıllı Kent Otomasyon sistemi ile ilgili çalışmaları yapar ya da yaptırır.
Yıkılacak derece tehlikeli yapıların tespiti, raporlanması ve yıkılması konusunda gerekli iş ve işlemleri yürütür.
Tespiti yapılan metruk yapıların ıslahı ya da yıkılması konusunda gerekli iş ve işlemleri yürütür.
Belediye Başkanı, ilgili Başkan Yardımcısı, İmar ve Şehircilik Müdürü ve başkanlık tarafından yetkilendirilmiş olan diğer personelin ve mevzuatın verdiği görevleri yerine getirmek.
İsmail Hakkı Esen (d.1970, Çankırı), 4 Nisan 2019’dan beri Çankırı Belediye Başkanı.
Çocukluk ve Gençlik Dönemi
Yapraklı'nın tanınmış ailelerinden İsmail Hakkı Esen, 1970 yılında ailesinin dördüncü çocuğu olarak Çankırı’da doğdu. İlkokulu Aksu (İlker Tuncay) ilköğretim okulunda, orta öğretimini Merkez (İsmet İnönü) İlköğretim Okulunda, lise eğitimini ise Çankırı Teknik Lisesinde tamamladıktan sonra 1993 yılında yükseköğrenimini 9 Eylül Üniversitesi’nde tamamladı. İyi derecede Almanca biliyor.
Çalışma Yaşamı
Eğitim öğretim hayatını tamamladıktan sonra hizmet için Çankırı’ya dönen İsmail Hakkı Esen, 35 yıl boyunca aile şirketi olan Hilal Otomotiv San. Tic. Ltd. Şti'nin Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüttü. Siyasi faaliyetlerinin yanı sıra ticari hayatındaki başarıları ve sosyal alandaki aktivasyonu ile Çankırı Ticaret ve Sanayi Odasının Yönetim Kurulu Üyeliğine seçildi ve iki dönem Çankırı Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevini yürüttü.
Siyasi Yaşamı
Lise yıllarında Ülkücü hareket ile tanıştıktan sonra Milliyetçi Hareket Partisi'ne intisap ederek uzun yıllar boyunca partinin yönetim kademelerinde aralıksız olarak siyasi görevlerde yer aldı.
2014 yılında yapılan yerel seçimlerde Milliyetçi Hareket Partisi'nden Belediye Meclis Üyeliği'ne seçildi ve akabinde Milliyetçi Hareket Partisi Belediye Meclisi Grup Başkan Vekilliği görevini üstlendi.
31 Mart 2019 Yerel Seçimlerinde MHP’den Çankırı ili Belediye Başkan adayı oldu ve Çankırı halkının güvenoyunu alarak Çankırı Belediye Başkanlığına seçildi.
Beş yıllık görev sürecinde hemşehrilerinin takdirini toplayarak 31 Mart 2024 Yerel Seçimlerinde %59,80'lik bir oy potansiyeli ile Çankırı Belediye Başkanlığında ikinci dönemine geçiş yaptı.
31 Mart 2024 yerel seçimlerinde bana ve ekibime güvenoyu vererek bizleri ikinci kez bu onurlu makama layık gören kıymetli hemşehrilerime canı gönülden teşekkür ediyorum.
Bu şehrin bağrında büyümüş, içinizden çıkmış bir evlat olarak bana emanet ettiğiniz Belediye Başkanlığı görevini, değerli halkım ile birlikte canla başla, ayırmadan ayrıştırmadan yürüteceğimiz konusunda yine sözümüz sözdür. 2019’da görevi devraldığımız günden itibaren hiçbir ayrım gözetmeksizin her kesimi kucaklayan ve herkesin Başkanı olarak yoluna devam eden bir anlayış ile hareket ettik. Bu tutumuz istikrarlı bir şekilde devam edecektir.
Çankırı için atacağımız her adım, şehrimizin daha çok üreten, ekonomik bir şehir olması ve halkımızın ihtiyaç duyduğu hizmetleri öncelikli olarak karşılamak yönündedir. Üretken bir belediyecilik anlayışının, kendi kendine yeten bir şehir olma yolunda neleri değiştirebileceğini ilk dönemimizde hep birlikte gördük. “Üretken Belediyecilik Üreten Çankırı” hedefimizi daha da büyüterek devam ettireceğiz. Tarih, kültür, sanat, spor, turizm, sağlık, estetik ve birçok alanda Çankırı’mızın, kendi dinamiklerini kanıtlamış bir şehir olarak, ulusal ve uluslararası bir arenada ivme kazanmasının en büyük paydaşı olacağız. Bu hizmetlerimizi meclis üyelerimizin, başkan yardımcılarımızın, danışmanlarımızın, birim müdürlerimizin, belediye çalışanlarımızın ve Çankırı halkının özverili gayretleri ile gerçekleştirmeye devam edeceğiz.
Özellikle vurgulamak isterim ki; her zaman halkımın hizmetkârı olmaya çalıştım. Tuzun Başkentinin bir ferdi olmaktan, yaren olmaktan, Çankırı’nın evladı olmaktan gurur duydum.
Bizlere olan inancınızı bir kez daha gösterdiniz. Bu güvene olmak için verimi, kalitesi yüksek, güzel işler gerçekleştireceğimize şüphe yoktur.
Birlik ve beraberlik içinde Çankırı’nın mutlu ve huzurlu günlerine hep birlikte imza atacağız.
Cenabı Allah birliğimizi, dirliğimizi daim eylesin.