Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli Açıldı! 40 Dakikalık Yol 8 Dakikaya İndi
Türkiye'nin dev projeleri arasında sayılan ve kış aylarında sürücülerin zor anlar yaşamasına neden olan Ilgaz dağına inşa edilen "Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli" törenle açıldı. İç Anadolu'yu Batı Karadeniz'e bağlayacak tünel için 2012'de vurulan ilk kazmanın ardından onlarca çalışan, yer altında yüzlerce metre yol kat ederek bin 875 metre yüksekliğindeki Ilgaz dağını adeta dize getirdi.
Bu Tünel Hayat Kurtaracak
Açılış öncesi konuşma yapan Başbakan Binali Yıldırım, "Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli de geleceğimizin sembolü olan en güzel eser oldu. 700 milyonu aşan bu proje ile Çankırı Kastamonu, Ankara'ya komşu oluyor. Çankırı Kastamonu arası düşecek. Zorluklar bugün itibariyle tarihe kavuşuyor. 40 dakikalık mesafeyi 5 dakikada geçeceksiniz. 2 tünel var biri gidiş biri geliş. Toplam 11 kilometre. Kastamonu Çankırı arası mesafe de zaman da kısalıyor. Yolları da dahil ettiğimizde 20 kilometrelik bir uzunluğu var. 8 milyon litre yakıttan tasarruf, 346 bin zamandan tasarruf sağlayacağız. Memleketin ekonomisine yılda 40 trilyon katkı sağlayacağız. Bu tünel hayat kurtaracak. İç Anadolu'yu Batı ve Orta Karadeniz'e bağlıyoruz. Sadece Kastamonu değil, Karadeniz'e hizmet ediyor. Vurur yüze ifadesi sizi seviyoruz bitanesi. Ankara'ya limanına da transit bağlanmış olacak. Nakliyeci kardeşlerimiz dört gözle bekliyordu. Araçlarımızın Ilgaz Dağı'ndan yolda kalma ihtimali kalktı. Laf aramızda ben kaldım yolda. Sıkıntısını bilirim. Kastamonu'dan Çankırı'ya dünürümüze kız istemeye gitmiştik. Yukarıya tırmanırken orada kaldık ve kararı verdik bu tünel yapılmalı. Başa gelince daha iyi anlaşılıyor. Taş üstüne taş koyan bu memleket için herkesten Allah razı olsun." dedi.
Trafiğe Açık En Uzun Tünel Olacak
Tünel açıldıktan sonra 16,8 kilometre olan Ilgaz dağı yolunun uzunluğu 5,4 kilometre kısalarak, 11,4 kilometreye inecek. Yolda herhangi bir sıkıntı olmadığında yaklaşık 35 dakikada aşılan Ilgaz Dağı yolunu geçiş süresi, 8 dakikaya düşecek. Projesi hazırlanmış tüneller arasında 3. sırada olan tünel, kullanılmaya başlandığında, "trafiğe açık en uzun tünel" unvanını alacak.
Tünelle ortalama seyahat süresinde yıllık 345 bin 655 saat, akaryakıt tüketiminde de 8 milyon 300 bin litre tasarruf sağlanması bekleniyor. Getirileri sadece bunlarla sınırlı kalmayan tünelin ekonomiye katkısının ise 38 milyon 200 bin lira olacağı tahmin ediliyor.
Sanayi Kuruluşlarına da Katkı Sağlayacak
Faaliyete geçmesiyle Türkiye'de ilk kez uygulanan bir yöntem, tünelin girişinde sürücüleri karşılayacak. Araçlar, "köpekbalığı ağzına" benzetilen giriş ve çıkışlardan tüneli kullanacak.
Bölgedeki sanayi kuruluşlarına da katkı sağlayacak tünel, özellikle İç Anadolu bölgesindeki fabrikaların ürünlerini Karadeniz'e ulaştırmasını, İnebolu Limanı'na getirilen ürünlerin de iç bölgelere daha kolay taşınmasını sağlayacak.