Belediye Başkan İrfan Dinç KON TV'de

Geri

24 Şubat 2017

Türkiye’de havası temiz tak şehrin Çankırı olduğunu ifade eden Dinç, “ Biz laf üretmiyoruz, göreve geldiğimiz 2004 yılından beri projeler üretiyoruz. Türkiye'nin şehir manzaralı en büyük seyir terasını Çankırı Kalesi’ne yaptık. Kale sit alanıdır. Birşeylerin yapılması için bazı izinlerin alınması gerekiyor. Bu safhalar çok ciddi zaman alıyor.

Uçak, Gemi ve Tren Kütüphane

Yavrularımızın iyi yetişmesi ülkemize faydalı bireyler olması için okumak çok önemli. Biz de öğrencilerimize yönelik projelere çok önem veriyoruz. Okumayı cazip hale getirebilmek için Uçak, Tren ve Gemi Kütüphane projelerimizi hazırladık. Uçak ve Tren Kütüphanemiz şu anda yavrularımıza hizmet veriyor. Gemi Kütüphanesi’ni ise ihale ettik, yakın zamanda çalışmalara başlanılacak.

Asfalt Şantiyesi Yenilendi

Asfalt şantiyesini de 2016 yılı itibariyle bitirdik. Asfaltta hem kaliteyi artırdık hem de maliyeti indirdik. Şehrimiz için ciddi bir kazanç olarak görüyorum, Ayrıca şantiyemiz için gerekli ekipmanlarını da yeniledik.

İş Beğenmemezlik Var

Ankara yolu üzerine Yakınkent OSB kuruldu. Japonların lastik fabrikası var şu anda üretime devam ediyor. Birçok insan burada çalışıyor. Çankırı’da şöyle bir sıkıntı var; bir işte çalıştıracak insan bulamıyoruz. İşsizlik yok iş beğenmemezlik var.”

Çankırı’nın tarihine çok önem verdiklerini vurgulayan Başkan Dinç, “Göreve geldiğimiz günden itibaren Çankırı'nın tarihine çok önem verdik ve veriyoruz. Tarihi mekanlar çok yıpranmıştı. Şimdi bu yerler Çankırı'nın tarihine hizmet ediyor.  Çankırı geçmiş medeniyetlere Selçuklu, Osmanlı, milli mücadelenin kazanılmasına Cumhuriyetin kurulmasına katkı yapan ender illerden birisidir. Çankırı'da zamanında 495 vakıf kurulmuş. Bunlardan bir tanesi 1271 tarihli bir belge ve bu belge bizde.  Türkiye’de en eski vakfın Çankırı'da olduğu açıklanıyor. Biz medeniyetlerimize, insanlığı katkı yapmış bir toplumuz.” ifadelerine yer verdi.

TOKİ’nin Çalışmaları Sürüyor

Başkan Dinç, TOKİ’nin Çankırı’da yaptığı projelere değinerek konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Kale altında kentsel dönüşüm yapıyoruz. Birinci etap 284 konut TOKİ. İkinci etap 500 konut projesinde şu anda inşaat çalışmaları sürüyor.  3. Etabında 400 konut ile ilgili çalışmalar sürüyor.

Çankırımızda TOKİ ile ilgili ciddi çalışmalar yapıyoruz. TOKİ ile ilgili Türkiye'de kentsel dönüşüm çalışmalarını ilk başlatan belediye başkanlarından bir tanesiyim. Ama müthiş dirençlerle karşılaştık.  Ankara Dikmen Vadisi projesinde benimde emeğim vardır. Kentsel dönüşümün nasıl sıkıntılı bir iş olduğunu bilirim. Çankırı'da da kentsel dönüşüm gereklidir diye her türlü siyasi riskleri de aldık.  Bir kimse ‘Çankırı'da TOKİ yok’ derse yalan söyler. Bunlar somut rakamlar. Çankırı'da şu anda birçok boş konut da bulunuyor.”

Kentsel Dönüşüm Devam Ediyor

Kentsel dönüşüm için düşündükleri bazı alanlarda kendilerini engellemek isteyenlerin olduğunu belirten Başkan Dinç, “ Kırkevler ve Fatih Mahallesi Yeniköy alanlarında kentsel dönüşüm için çalışmalara başladık. Birileri işimizi engellemeye çalışıyor. Ama bu alanlarda vatandaşlarımızı asla mağdur etmeyeceğiz. Bakanlığımızla birlikte yapmış olduğumuz bir çalışmadır bu alandaki çalışmalar.” açıklamasında bulundu.

Başkan Dinç, Tatlıçay Projesi’nin dünyada dikkat çekecek bir proje olacağını sözlerine ekleyerek, “Tatlıçay ile ilgili dünyadaki örneklerine taş çıkartacak proje hazırladık. Dünyanın dört bir yanından insanlar bizim projemizi görmeye gelecek. En güzel örneği şu anda Seul'de ama bizim yapacağımız ondan daha güzel olacak.” dedi.

Alt yapı çalışmalarının yılsonunda başlayacağını müjdeleyen Başkan Dinç, “Alt yapı projemiz için çalışmalarda sona gelindi.  Bu yılsonunda bir aksilik olmazsa çalışmalara başlanacak.  Yaklaşık 40 milyon Euro'luk bir proje. Altyapıyı atıksu arıtma tesisleri ile birlikte yapacağız.” ifadelerine yer verdi.

Tarihi Dokuda Yapılacak Çok İş Var

Başkan Dinç, tarihi dokuda yapılacak çok işlerinin olduğunu söyleyerek, “Tarihi dokuda çok iş yapacağız. Çamaşırhanenin olduğu sokağı çok güzel bir hale getireceğiz. Masal müzemiz, oyuncak bebek müzesi ve çamaşırhanemizi müze haline getireceğiz. Bu sokağımızı tamamen tarihi güzellikleriyle ön plana çıkartacağız.” dedi.

Otopark Çalışmalarımız Sürüyor

Çankırı’nın trafik sorununun olduğunu ifade eden Başkan Dinç, “Çankırı’da otopark sorunu yok diyemeyiz. Sokakları merkezde paralı hale getirdiğimizde trafik rahatlamıştı. Bu uygulamayı tam oturtamadık kalktı. Sonra trafik sıkışıklığı yaşanıyor.  2004 yılından sonra Çankırı da bir AVM’nin altına 2 katlı otopark yaptık. Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek'in destekleriyle Ahmet Yesevi meydanının altına otopark yaptık.  Karatekin parkını, polis evinin altına açık otopark yaptık. Otopark ile ilgili çalışmalarımız da sürüyor.” şeklinde konuştu.

En Büyük Problem Yer Sorunu

Dinç, yer sorunu yaşadıklarını belirterek, “Çankırı’da projelerimiz ile ilgili yaşadığımız en büyük problem yer problemi.  Belediyemizin proje yapacak yeri yok. Bu da projelerimizi yapmakta zaman kaybettiriyor.” dedi.