Başkan Hüseyin Boz, Çankırı Kent Konseyi Toplantısına Katıldı

Geri

21 Aralık 2018

Çankırı Kent Konseyi Aralık Ayı Olağan Toplantısı gerçekleştirildi. Toplantıya Belediye Başkanı Hüseyin Boz da katıldı. Kent Konseyi Başkanı Muzaffer Derelli başkanlığında toplanan Yürütme Kurulu üyeleri, tabanın sesi olarak kentin sorunlarını, istek ve önerilerini Başkan Hüseyin Boz’a iletti. Çankırı Kent Konseyi çalışma gruplarından gelen tekliflerin belediyecilik hizmetlerinde yönlendirici olduğunu belirten Boz, “Çankırı’da 85 bin kişinin aynı düşünmesi beklenemez. Doğruları yaptıkça halkın beni daha çok sevdiğini gördüm. Farklılıklarımızı hizmet anlayışımızı iyileştirme yönünde kullanıyoruz. Herkes bizim vatandaşımız. Belediye Başkanına ‘Şehr-i Emin’ deniliyor. Ben de Belediye Başkanı olarak bu şehrin en güvenilir insanı olmak istiyorum.” dedi. Boz, istek ve önerileri dinledikten sonra göreve geldiği süre içerisinde halkla iç içe olarak onların Çankırı’da yapılmasını istedikleri öncelikli hizmetleri belirlediğini söyledi. Boz, çalışmalarını Çankırı Kent Konseyi Yürütme Kurulu üyeleri ile paylaştı:

En Önemli Sorunumuz Altyapı

IPA hibe programımız devam ediyor. Su ve yağmurlama ile ilgili sıkıntıların çözümü ile ilgili çalışmalara da başladık. Şehrimizin geleceğini daha iyi yapılandırmak için altyapı sorununu çözmemiz gerekiyor. 2019 yılında bu soruna el atmamız lazım. Allah nasip eder 1 Nisan’da görevime devam edersem öncelikle yapacağım iş altyapı çalışmaları olacak. Altyapıyı çözmeden üstyapı çalışmalarını yapmak istemiyorum. İşimiz makyajlamak değil.

Tuz Mağarası ile Sıçrama Yapmak İstiyoruz

Tuz Mağaramız, beyaz elmasımız müthiş bir miras. Burası, Çankırı’yı zirveye taşıyacak, sıçrama yaptıracak en önemli yer. Kültür turizmi yapan insanların bunu sağlık turizmi ile birleştirerek binlerce insanı Çankırı’ya çekmek istiyoruz. Tuz Mağaramızı görüp de etkilenmeyeni görmedim. Burayı anlatmak değil, göstermek ve yaşatmak lazım. Tuz Mağaramız öncelikli projelerimiz arasında yer alıyor ve çalışmalarımız da devam ediyor. Fakat Çankırı’ya insanları çektiğimizde konaklama ve otopark sorununun yaşanmaması gerekiyor. Bunun için de proje çalışmalarımız devam ediyor.

Otopark Sorun Olmaktan Çıkacak

Alparslan Türkeş Parkımızın bir kısmını 250 arabalık otoparka ayırdık. Şehrimizin uygun alanları da otopark olarak düzenlenecek. Önümüzdeki dönemlerde Çankırı, katlı otoparklar ile tanışacak.

Konaklama İçin Modern Tesisler

Yabancı turistleri Çankırı’ya çekmek için konaklama sıkıntısını da çözmemiz gerekiyor. Şehrimize kültür gezisi yapmak isteyen ziyaretçilerimiz için elit tesisler kazandıracağız.

Kazmayı İlk Vuracağımız Yer Tatlıçay

2018 yılı içerisinde Tatlıçay’da ıslah çalışmalarımızı yaptık. 2019’da kazmayı ilk vuracağımız yerlerden biri de Tatlıçay. Halkımız bu projeyi uzun zamandır bekliyor. Çankırı’nın gerdanlığı dediğimiz Allah’ın izni ile Tatlıçay Projemizin çalışmalarına 2019’da başlayacağız.

Pazaryerlerine Çekidüzen

Çarşamba ve Pazar Pazarlarımızı çadır, gölgelik gibi görüntülerden kurtarmak istiyoruz. Vatandaşlarımız için pazaryerlerimizde rahat geçiş alanları olmasını arzuluyoruz. Görüntü estetiği açısından da bu durumun vatandaşlarımızı rahatsız ettiğini biliyoruz.

Tarihi Dokuyu Korumak Olmazsa Olmazımız

Büyük Camii etrafında gerçekleştireceğimiz çalışmalar ile hem bölgeyi güzelleştirecek hem de Yukarı Çarşıyı hareketlendireceğiz. Büyük Cami çevresi projemiz olmazsa olmazımız.

Hayvan Pazarı ve Mezbahayı Taşıyacağız

Şehrin içerisinde kalan hayvan pazarı ve mezbahayı daha uygun yerlere taşıyacağız. Önümüzdeki yıl inşallah kazmayı vurmayı planlıyoruz. Sokak hayvanlarımızla alakalı projemiz de hazır. Şehrimiz, tam donanımlı güzel bir sokak hayvanları rehabilitasyon merkezine ve modern hayvan pazarına kavuşacak.

Park Çalışmalarımız Devam Edecek

Abdülhalik Renda Mahallesi’ne kazandıracağımız TCDD Parkımız tıpkı Recep Tayyip Erdoğan Parkımız gibi bölgeye hayat verecek. Uygun noktalarda park ve yeşillendirme çalışmalarımız devam edecek.

Vekillerimiz ile Uyum İçerisindeyiz

Milletvekillerimiz ile uyum içerisinde olduğumuz sürece altından kalkamayacağımız hiçbir durumun olmadığını düşünüyorum. Bize güvenen vatandaşlarımızın güvenini, bizlere olan inancını sarsamayız. Bir ilin her şeyden önce huzurunun olmasının değerinin farkındayız. İnşallah, bundan böyle Çankırı, hiçbir huzursuzluğa malzeme olmayacak.

Kent Konseyinin Tavsiyeleri Bizim İçin Önemli

Davetiniz ve ilginiz için Çankırı Kent Kent Konseyi Başkanımıza ve Yürütme Kurulu üyelerimize teşekkür ediyorum. Şehirle ilgili eleştirileri özgürce yapabileceğiniz bir platform oluşturduğunuzu görüyorum. Bu, bizim açımızdan da memnun edici. Sizlerden gelen teklifleri değerlendirerek biz yerel yöneticiler de kendimize çekidüzen veriyoruz.  Her bir üyeniz hiçbir menfaat gözetmeksizin Çankırı gönül elçisi olarak çalışıyor. Allah nasip ederse birlikte daha güzel işler başaracağız.